اخبار
 1397/07/22  تاریخ خبر
7 درخواست شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی از وزیر راه

حمل‌ونقل بين‌المللي ما در حال حذف از سيستم ترانزيت منطقه است و بيشتر تجار، واردکنندگان و صادرکنندگان ايراني چون امکان نقل‌وانتقال ارز و کرايه حمل را ندارند ترجيح مي‌دهند از طريق ناوگان خارجي اين کار را انجام دهند و ناوگان ايراني در اين شرايط از قافله عقب‌مانده است، بخشي از صحبت‌هاي محمدجواد عطرچيان در گفت‌وگو با خبرنگار تين‌نيوز است.

وي که از چند ماه پيش در خصوص بروکراسي درحمل‌ونقل بين‌المللي هشدار داده بود در نامه‌اي به عباس آخوندي وزير راه و شهرسازي نسبت به وجود خودتحريمي در صنعت حمل‌ونقل و گسترش مشکلات گلايه کرد.

دبير انجمن صنفي شرکت‌هاي حمل‌ونقل بين‌المللي مي‌گويد: بي‌رمقي و تعطيلي شرکت‌ها حمل‌ونقل بين‌المللي نه به دليل تحريم و فشار خارجي بلکه ناشي از بي‌توجهي و فشارهاي داخلي است.

او در نامه‌اي به عباس آخوندي وزير راه و شهرسازي آورده است: هفت تقاضاي ضروري اين صنف فوراً مي‌بايد به دستور وزير راه و شهرسازي انجام شود تا بلکه شرکت‌هاي حمل‌ونقلي نجات پيدا کنند.

پيگيري عاجل حذف ماليات بر ارزش افزوده بر شرکت هاي حمل‌و نقلي، کاهش ماليات بر عملکرد شرکت‌هاي حمل و نقلي، آغاز فوري فروش سوخت به قيمت جايگاه، دستور حل مشکل بيمه شرکت‌هاي حمل و نقلي، تعيين تکليف عاجل سيستم حواله حمل و هم چنين حذف قانوني که منجر به تشويق ورود کشتي‌هاي خارجي به چابهار مي شود بخشي از اين خواسته‌ها است.

منبع:تين نيوز