اخبار
 1397/07/16  تاریخ خبر
بررسی وضعیت حمل و نقل بین‌المللی در کمیسیون امنیت ملی

سخنگوي کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس از بررسي وضعيت حمل و نقل بين‌المللي در جلسه روز گذشته اين کميسيون خبر داد.

 علي نجفي خوشرودي  درباره جلسه امروز کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس، اظهار داشت: جلسه امروز با حضور وزير راه و شهرسازي براي بررسي وضعيت حمل و نقل بين‌المللي برگزار شد.

وي ادامه داد: در اين نشست وزير راه و شهرسازي گزارشي از آخرين وضعيت حمل و نقل کشور در بخش‌هاي دريايي، هوايي، ريلي، جاده‌اي و پروژه‌ها و برنامه‌هاي در دستور کار اين وزارتخانه ارائه کرد.

سخنگوي کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس با بيان اينکه آخوندي بر ضرورت تقويت همکاري‌هاي حمل و نقلي به ويژه با کشورهاي همسايه و ساير کشورهاي منطقه تاکيد کرد، گفت: همچنين در اين جلسه وزير راه و شهرسازي از تهيه و تدوين نقشه لجستيک ايران براي ساماندهي، گسترش و تقويت شبکه حمل و نقل کشور مطالبي را بيان کرد.

نجفي خوشرودي تصريح کرد: طبق مسائلي که امروز مطرح شد،   علي‌رغم برخي از محدوديت‌هاي ناشي از تحريم، ناوگان حمل و نقل جمهوري اسلامي ايران با استفاده از همه ظرفيت‌ها براي تامين نيازمندي‌هاي کشور تلاش مي‌کند.

سخنگوي کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس با اشاره به اينکه در اين جلسه مقدمات پيش‌نويس طرح اصلاح ماده 989 قانون مدني ايران بنابر پيشنهاد تعدادي از اعضاي اين کميسيون بررسي شد، افزود: بر اساس اين طرح کليه اتباع ايران مشمول ماده 989 قانون مدني از تاريخ تصويب اين مصوبه از الزامات مربوط به واگذاري و فروش اموال غير منقول معاف مي‌شوند.

وي خاطرنشان کرد: اين طرح در راستاي مصون کردن اموال ايرانيان مقيم خارج از کشور و بهره‌گيري از ظرفيت و امکانات آن‌ها براي توسعه کشور تهيه شده است و اکنون در سامانه قانون‌گذاري مجلس قرار دارد تا نمايندگان موافق آن را امضا کنند.

منبع: خبرگزاري مهر