اخبار
 1397/07/15  تاریخ خبر
برگزاری نشست هماهنگي كميسيون مشترك حمل و نقل جاده‌‌اي بين جمهوري اسلامي ايران و عراق

در جلسه هماهنگي پيش از نشست كميسيون مشترك حمل و نقل جاده‌اي بين دو كشور جمهوري اسلامي ايران و عراق بر امضاي نهايي موافقت‌نامه حمل‌ونقل بين المللي جاده اي كالا و مسافر تأكيد شد.

 رضا نفيسي مديركل دفتر ترانزيت و حمل‌ونقل بين‌المللي ضمن ارايه گزارشي از حجم بالاي مبادلات تجاري و اقتصادي ميان دو كشور جمهوري اسلامي ايران و عراق اظهار داشت:

در راستاي برگزاري كميسيون مشترك حمل‌ونقل جاده‌اي في‌مابين دو كشور جمهوري اسلامي ايران و عراق در روزهاي 17 و 18 مهرماه سال‌جاري، از نمايندگان دستگاه‌ها و سازمان‌هاي ذي‌مدخل در امور تجاري، بازرگاني و مراودات سياسي و اقتصادي دو كشور درخواست شده است تا با حضور در اين نشست عمده مسائل و مشكلات موجود ميان دو كشور را در زمينه حمل و نقل جاده‌اي كالا و مسافر مطرح نموده تا در راستاي رفع مشكلات موجود، اقدامات لازم و توافق‌هاي مورد نياز به عمل آيد.

نفيسي خاطرنشان كرد:

مقارن با ايام اربعين حسيني و آمار بالاي جابه‌جايي زائران از پايانه‌هاي مرزي به كشور عراق، نياز به انجام هماهنگي‌هايي در حوزه جابه‌جايي و تردد ايمن و روان مسافران است كه در اين نشست پيش‌بيني شده است. 

براساس اين گزارش در ادامه اين نشست از سوي حاضران و نمايندگان سازمان‌ها و دستگاه‌هاي اجرايي شركت كننده و مسئولين اصناف و تشكل‌هاي صنفي حمل و نقل جاده‌اي بين‌المللي و مسافربري مسائل و مشكلات موجود در زمينه تخليه و بارگيري در مرزها، تعرفه‌هاي گمركي، بيمه محمولات و مسيرهاي ترانزيتي از كشور عراق به ساير كشورهاي منطقه مطرح و مورد بررسي قرار گرفت.

گفتني است در اين جلسه نمايندگاني از ساير دستگاه‌ها از جمله وزارت امور خارجه، سازمان توسعه تجارت ايران، گمرك،‌ اتاق بازرگاني و مسئولان انجمن‌هاي صنفي شركت‌هاي حمل‌ونقل بين‌المللي، كالا و مسافربري، وزارت كشور، پليس گذرنامه و مهاجرت ناجا، وزارت راه و شهرسازي حضور داشتند.

منبع: سازمان راهداري  و حمل و نقل جاده اي