اخبار
 1397/07/05  تاریخ خبر
عدم حمایت وزارت نفت از ناوگان بین‌المللی

  دبير انجمن صنفي شرکت‌هاي حمل‌ونقل بين‌المللي  نسبت به افزايش هزينه‌هاي سوخت رانندگان بخش حمل‌ونقل بين‌المللي انتقاد کرد.

محمدجواد عطرچيان گفت: درصورتي‌که قيمت سوخت در جايگاه 600 تومان است به کاميون ايراني که درواقع بار ايراني را  صادر مي‌کند در بازرگان گازوييل را ليتري 7هزار تومان به‌فروش مي‌رسانند.

وي اين وضعيت را به خود تحريمي توصيف کرد و گفت: اين در حالي است که  کاميون ايراني مي‌تواند اجازه اين را داشته باشد که به‌اندازه يک باک استاندار سوخت  با خود حمل کند  و هيچ پول اضافه‌اي را در مرز براي شارژ مجدد گازوييل پرداخت نکند.

او در پاسخ به اين سؤال که آيا مذاکره‌اي جدي با وزارت نفت براي همکاري با بخش حمل‌ونقل بين‌المللي انجام‌شده است، گفت: اکنون چندين سال است که مذاکرات پي‌درپي با وزارت نفت از طريق وزارت راه و شهرسازي داريم اما نتيجه‌اي براي بخش حمل‌ونقل بين‌المللي نداشته است.

وي توضيح‌داد که وزير نفت را بارها در جريان مشکل کاميون‌هاي ايراني قرار داده‌ايم اما پاسخ روشني که کمک‌حالي براي وضعيت کاميون‌هاي ايراني باشد دريافت نکرده‌ايم.

عطرچيان اين را هم گفت که به نظر مي‌رسد که تصميم جدي براي حمايت از ناوگان حمل‌ونقل ايراني ديده نمي‌شود و تصريح کرد: براي حمايت از ناوگان ملي چه داخلي چه بين‌المللي برنامه مشخصي وجود ندارد و در اين ميان رانندگان ناوگان حمل و نقل بين‌المللي به معناي واقعي تنها هستند و از آن‌ها هيچ حمايتي نمي شود.

منبع: تين نيوز