اخبار
 1397/06/26  تاریخ خبر
برگزاری نشست دو روزه ایران و ایتالیا در حوزه ترانزیت و حمل‌ونقل بین‌المللی

  مديرکل دفتر ترانزيت و حمل‌ونقل بين‌المللي سازمان راهداري و حمل‌ونقل جاده‌اي از برگزاري نشست دوروزه با مديرکل حمل‌ونقل بين‌المللي جاده‌اي ايتاليا به ميزباني اين سازمان طي روزهاي 26 و 27 شهريورماه خبر داد.

رضا نفيسي  از برگزاري نشست دوجانبه با ماسيمو کاستا مديرکل حمل‌ونقل بين‌المللي جاده‌اي ايتاليا طي امروز و فردا (26 و 27 شهريورماه‌) خبر داد و گفت: با توجه به تردد سالانه 4000 کاميون بين دو کشور که عمدتاً از ناوگان حمل‌ونقل جاده‌اي ايران هستند، مسائل و مشکلات طرفين باهدف رفع موانع مورد بحث و بررسي قرار خواهد گرفت.

وي افزود: در همين رابطه جلسه‌اي با نمايندگان انجمن‌ها و تشکل‌هاي حمل‌ونقل جاده‌اي ايران برگزار شد تا درخواست‌هاي آن‌ها در قالب موارد مورد بحث در جلسه با طرف ايتاليايي مطرح شود.

مديرکل دفتر ترانزيت و حمل‌ونقل بين‌المللي سازمان راهداري و حمل‌ونقل جاده‌اي با توجه تردد 3000 کاميون ايراني در سال گذشته بين دو کشور گفت: بخشي از اين مشکلات مربوط با اخذ ويزا براي رانندگان ايراني مي‌شود که البته با ايتاليا نسبت به ساير کشور‌ها از مشکلات کمتري برخوردار است. همچنين حفظ امنيت رانندگان ايراني در کشور مقصد و حذف «کاغذ پليس» از ديگر مواردي مورد بررسي در اين جلسه خواهد بود.

نفيسي در ادامه خاطرنشان کرد: در اين جلسه، تسهيل تردد کاميون‌هاي ايراني از طريق کشتي‌هاي رو-رو از مسير استانبول ترکيه به شمال ايتاليا و يونان به جنوب اين کشور مطرح خواهد شد.

منبع: پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي