اخبار
 1397/06/21  تاریخ خبر
دیدار سفير تركيه با معاون وزير راه و شهرسازي
سفير جمهوري تركيه درتهران در راستاي تقويت همكاري‌هاي حمل و نقل جاده اي و مبادلات تجاري و بازرگاني بين دو كشور،  با معاون وزير راه و شهرسازي ديدار و گفت‌وگو كرد.
مهندس عبدالهاشم حسن‌نيا معاون وزير راه و شهرسازي و رئيس اين سازمان، ضمن ابراز علاقمندي از توسعه همكاري‌هاي حمل و نقلي جاده‌اي و گسترش و روابط تجاري و بازرگاني بين دو كشور، اظهار داشت:
توسعه حمل و نقل جاده‌اي و ترانزيتي بين دو كشور جمهوري اسلامي ايران و تركيه از اولويت‌هاي وزارت راه و شهرسازي است و سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌اي هم به يقين خواستار توسعه اين مناسبات و رفع موانع و مشكلات موجود است.
حسن‌نيا همچنين تصريح كرد:
در زمينه توسعه همكاري‌ها در حوزه انتقال دانش و تجربيات مربوط به نگهداري راه‌ها، تأسيسات بين‌راهي و سيستم‌هاي حمل و نقل هوشمند جاده‌اي وساير موضوعات، طرف ايراني آمادگي  هرگونه همكاري و مشاركت را اعلام مي‌دارد.
براساس اين گزارش، رضا هاكان تكين ، سفير كشور تركيه ضمن ابراز خرسندي از همكاري‌هاي موفق دوجانبه  وترانزيتي حمل و نقل جاده اي ميان دو كشور طي سنوات اخير، اظهار داشت:
ظرفيت‌هاي خوبي در زمينه توسعه روابط حمل و نقلي جاده‌اي و ترانزيت ميان دو كشور وجود دارد كه اميد است در چارچوب تأمين منافع مشترك و دستيابي به راه‌حل‌هاي رفع مسائل و مشكلات موجود، زمينه‌هاي جديد همكاري‌هاي مشترك حمل‌ونقلي، ترانزيتي و تجاري ايجاد شود.
اين گزارش حاكي است رضا نفيسي مديركل دفتر ترانزيت و حمل‌ونقل بين‌المللي با بيان اين كه سالانه حدود 120 هزار وسيله‌نقليه در مرزهاي مشترك سه‌گانه ميان دو كشور جمهوري اسلامي ايران و تركيه تردد مي‌كنند، افزود:
در راستاي حل و فصل مشكلات موجود، توسعه تسهيلات و امكانات در پايانه‌هاي مرزي و اصلاح شبكه‌ راه‌ها هموار ه مورد تأكيد قرار گرفته است .
وي به منظور تسهيل وتوسعه حمل ونقل جاده اي، خواستار برگزاري كميته مشترك حمل و نقل جاده‌اي ميان دو كشور و نشست هاي مشترك مرزي گرديد و افزود:
اميد است با طرح مسائل و مشكلات در اين نشست‌ها، زمينه‌هاي همكاري‌ها و توسعه مناسبات بيش از گذشته فراهم شود و تردد وسايل نقليه عبوري از مرزهاي دو كشور، روند صعودي پيدا كند.

منبع: سازمان راهداري و حمل و نقل جاده اي