اخبار
 1397/06/17  تاریخ خبر
گمرک ایران در مرز لطف آباد محدودیت ایجاد نکرده است

ناظر گمرکات خراسان رضوي گفت: گمرک ايران هيچ محدوديتي براي عبور کاميون هاي ترانزيتي به کشورهاي ترکمنستان يا تاجيکستان در مرز لطف آباد ايجاد نکرده است.

اميد جهانخواه روز جمعه عنوان کرد: اگر هم کاميون هاي ترانزيتي دچار مشکل شده و نمي توانند از طريق کشور ترکمنستان وارد کشور تاجيکستان شوند، به گمرک ايران ارتباطي ندارد.

وي اظهار داشت: اين محدوديت مربوط به گمرک ايران نيست، بلکه دولت ترکمنستان مانع از ورود کاميون ها و واگن هايي شده است که از طريق مرز لطف آباد و خاک کشور ترکمنستان قصد ورود به کشور تاجيکستان را دارند.

وي گفت: از حدود يک هفته قبل کشور ترکمنستان از عبور کاميون هاي حامل کالا به مقصد کشور تاجيکستان از طريق گمرک لطف آباد و کشور ترکمنستان ممانعت مي کند.

دولت ترکمنستان در تصميم جديد از ورود خودروهاي ترانزيتي به مقصد تاجيکستان ممانعت کرده و کاميون هاي رسيده به مرز لطف آباد مجبور به بازگشت و ادامه مسير از مرزهاي شمال غربي ايران هستند.

گمرک ايران ششم شهريور ماه طي نامه اي ممانعت کشور ترکمنستان از ورود کاميون هاي حامل کالا به مقصد کشور تاجيکستان از طريق آن کشور و مرز لطف آباد را به ناظر گمرکات خراسان رضوي ابلاغ کرده است.

خراسان رضوي پنج گمرک در لطف آباد، سرخس، باجگيران، دوغارون و مشهد و 2 بازارچه مرزي در تايباد در مرز افغانستان و باجگيران در مرز ترکمنستان دارد.

کشورهاي هدف صادراتي خراسان رضوي به ترتيب افغانستان، ترکمنستان، تاجيکستان و کشورهاي آسياي ميانه هستند.

منبع: ايرنا