اخبار
 1397/06/13  تاریخ خبر
خطر کاهش حجم صادرات همزمان با افزایش ارزش ترانزیت

معاون برنامه‌ريزي و مديريت منابع وزارت راه و شهرسازي گفت: لازم است دولت براي پابرجا ماندن ترانزيت هزينه کند.

امير اميني  در خصوص وضعيت نوسانات دلار و تأثير آن روي وضعيت ترانزيت، گفت: اگر دولت از ترانزيت در شرايط فعلي حمايت نکند ارزش وزني (صادرات) ترانزيت، کاهش مي‌بايد.

معاون برنامه‌ريزي و مديريت منابع وزارت و راه و شهرسازي، گفت: در شرايط بحراني نقش حمايتي دولت از يک سيستم ارزآور (ترانزيت) بايد پررنگ شود. وقتي با بحران ارز در کشور مواجه هستيم و مي‌دانيم ترانزيت ارزآور و مهم است بايد از آن حمايت کنيم.

وي ادامه داد: سياست سازمان راهداري و وزارت راه و شهرسازي حمايت از ترانزيت از طريق ستاد مبارزه با تحريم‌ها و بانک مرکزي است و مي‌خواهيم  تا ارز را با نرخ منطقي در اختيار بخش ترانزيت بگذاريم.

به گفته اميني در شرايط فعلي اولويت دارد که براي ايجاد ثبات از بخش صادراتي و ترانزيت حمايت کنيم.

او گفت: ترانزيت عين صادرات است و به نفع مملکت است که حمايت از ترانزيت در اولويت باشد.

او در پاسخ به اين سؤال که به نظر مي‌رسد برنامه‌ريزي براي ترانزيت براي کشور مهم نيست، گفت: افزايش ترانزيت جزو سياست‌هاي ابلاغي نظام است و تلاش مي‌کنيم به‌عنوان دستگاه تخصصي عدله کافي و منطقي بياوريم و اثبات کنيم که مهم است. دولت از ترانزيت حمايت کند که هم چنان پابرجا بماند.

او پيش‌بيني کرد که به دليل افزايش قيمت دلار درآمدهاي ترانزيت در سال جاري افزايش يابد و گفت: اما بايد تلاش کنيم به لحاظ وزني هم اين سطح را حفظ کنيم اگر حمايت نکنيم ترانزيت از لحاظ ارزشي افزايش مي‌يابد اما به لحاظ وزني خير.

منبع: تين نيوز