اخبار
 1397/06/13  تاریخ خبر
کشف محموله اشیای تاریخی توسط ماموران گمرک

گمرک ايران از کشف يک محموله اشياي تاريخي خبر داد و اعلام کرد :ماموران گمرک يک محموله اشياي تاريخي ارزشمند را از داخل بار يک کاميون صادراتيکشف و ضبط کردند.

    ماموران گمرک بازرگان به کمک تجهيزات کنترليموفق شدند 11 قطعه سفال تاريخي را در بار فرش يک کاميون که از مبدا تهران به مقصداروپا ، کشور سوئيس در حال خروج از ايران بود، کشف و ضبط کنند.

  بر اساس اين گزارش ، ماموران گمرک در نيمه شباطلاعات بار يک کاميون خروجي را به کمک سامانه هاي الکترونيکي رصد کرده و سپس بهبررسي جزئيات کامل اطلاعات اين کاميون اقدام کردند. ماموران گمرک پس از بررسياطلاعات با سامانه جامع گمرکي به محموله مشکوک مي شوند و محموله کاميون را به کمکدستگاه ايکس ري کاميوني اسکن کرده و متوجه اشيايي متفاوت ازمحموله فرش ها در لابهلاي بار شدند.

  ماموران گمرک با باز کردن پلمپ کاميون محموله رابازرسي و 11 سفال تاريخي را که به شيوه ماهرانه اي در ميان فرش هاي بسته بندي،جاسازي شده بود، کشف کردند. اين محموله قاچاق از سوي گمرک بازرگان به مراجع قضاييتحويل داده شد. بر اساس اين گزارش در ميان اين سفالهاي تاريخي، قطعاتي مربوط بهدورهاي تاريخي اشکانيان، هم چنين دوره هاي پس از اسلام، قرون 6 و 7 هجري قمري ديدهمي شود.

 بنابراين گزارش ؛  با تجهيز گمرکات به دستگاههاي ايکس ري و ديگر تجهيزات کنترلي و افزايش دانشو تخصص ماموران گمرک کشفيات قاچاق توسط ماموران گمرک افزايش يافته است. با افزايشچشمگير کشفيات قاچاق و اقدامات گمرک ايران ، سازمان جهاني گمرک اين سازمان را درصدر گمرکات موفق جهان قرار داده وتوانسته مقام اول را در کشفيات قاچاق در جهان ازآن خود کند.


منبع: گمرک نيوز