اخبار
 1397/06/10  تاریخ خبر
رشد بی سابقه تقاضای ترانزیت هوایی در خاورمیانه

رشد تقاضاي ترانزيت هوايي خاورميانه در ماه جولاي رتبه اول را به خود اختصاص داد.

بر اساس گزارش انجمن بين‌المللي حمل‌ونقل هوايي (ياتا) رشد تقاضا براي ترانزيت هوايي خاورميانه در ماه جولاي بيشترين ميزان را به خود اختصاص داده است.

در بيانيه موسسه ياتا مشخص است که افزايش حجم جابه‌جايي بار از طريق حمل‌ونقل هوايي خاورميانه،  فصلي است و همچنان روند رو به رشد دارد اما اين افزايش همگام با افزايش ظرفيت نبوده است.

شرکت‌هاي حمل‌ونقل هوايي خاورميانه در ماه جولاي شاهد رشد 5.4 درصدي تقاضاي ترانزيت نسبت به ماه ژوئن بوده‌اند و اين در حالي است که  ظرفيت ناوگان آن‌ها 6.3 درصد افزايش داشته است.

بازار جهاني تقاضاي ترانزيت هوايي در ماه جولاي نسبت به مدت مشابه در ماه ژوئن 2.1 درصد افزايش داشته است. اين در حالي است که سرعت افزايش نرخ رشد در مدت مذکور از ماه مي سال 2016 کمترين ميزان را داشته است و از ميانگين رشد پنج‌ساله اخير (5.1 درصد) است نيز کمتر بوده است.

تقاضاي ترانزيت هوايي در ماه جولاي امسال کمترين ميزان را در دو سال گذشته و از سال 2016 را داشته است. به‌طوري‌که از جولاي 2017 تا جولاي امسال ظرفيت ترانزيت هوايي جهاني حدود 3.8 درصد افزايش داشته است و اين چهارمين بار در پنج ماه گذشته است که رشد ظرفيت بيش از رشد تقاضا بوده است.

مديرکل ياتا گفت: هرچند خطر نزولي شدن تقاضاي حمل‌ونقل هوايي افزايش پيدا کرده است اما هنوز انتظار رشد چهار درصدي در سال جاري را داريم.

او درباره علت ايجاد اين نرخ نزولي گفت:مذاکره‌هاي متعدد و بي‌ثبات بين آمريکا و چين به‌عنوان دو قدرت تجاري جهاني باعث کاهش تمايل به سرمايه‌گذاري و تجارت  شده است.

منبع: تين نيوز