اخبار
 1397/06/07  تاریخ خبر
آغاز همکاری های جدید گمرکی بین ایران و پاکستان

گمرکات ايران و پاکستان همکاري ها خودرا در زمينه تسهيل و سرعت بخشي در ترخيص کالا ، ايجاد دروازه مشترک و تبادلالکترونيکي اطلاعات توسعه مي دهند .

  ناظر گمرکات سيستان و بلوچستان و مدير کل گمرک ايالت بلوچستان در نشستي که روزگذشته در گمرک تفتان پاکستان برگزار شد ضمن تاکيد بر توسعه همکاري هاي گمرکي مياندو کشور، خواستارتسهيل و تسريع در ترخيص کالاها ميان دو کشورشدند .

  رضا راستي ناظر گمرکات سيستان وبلوچستان در اين نشست با اشاره به ضرورت توسعه همکاري هاي گمرکي ميان ايران وپاکستان در خصوص موضوعات مطرح شده در اين نشست گفت: درباره برتسهيل و سرعت بخشيترخيص کالاها و هم چنين تعيين ساعات کاري در مرز ميرجاوه و تفتان جهت ارائه هر چهسريعتر اين تسهيلات صحبت شد و مقرر شد جهت رفع چالش ها و مشکلات مطرح شده جلساتماهيانه بين مديران گمرکات ميرجاوه و تفتان برگزار شود .

  ناظر گمرکات سيستان وبلوچستان مبادله الکترونيکي اطلاعات ميان دو کشور و ايجاد دروازه مشترک را از ديگرموضوعات مهم مطرح شده دراين نشست عنوان کرد و توضيح داد: در آينده اي نزديک باحضورنمايندگان گمرک ايران و گمرک پاکستان در تهران نشستي برگزار خواهد شد و اين موضوعاتبررسي و تصميمات لازم اتخاذ خواهد شد .

منبع: گمرک نيوز