اخبار
 1397/06/07  تاریخ خبر
طی پنج ماه گذشته؛ ۵۴ هزار تُن کالا وارد بندر ریلی آستارا شد

رسول اميدي با اشاره به فعال شدن تخليه و بارگيري در باراندازي ريلي آستارا، اظهارکرد: مبدأ و مقصد کالاهاي وارداتي، صادراتي و ترانزيت ريلي به آستارا بيشتر کشورهاي آسياي ميانه و حوزه قفقاز اعم از روسيه، گرجستان، اوکراين، قزاقستان و جمهوري آذربايجان است.

وي افزود: طي پنج ماه گذشته 54 هزار تُن کالا نظير MDF، غلات، چوب و تخته در قالب 907 واگن قطار باري از کشورهاي جمهوري آذربايجان و روسيه وارد بارانداز ريلي آستارا شده است.

مديرکل گمرک آستارا با اشاره به اينکه در اين مدت 48 هزار و 674 تُن کالاي توليد شده در ايران اعم‌ از کلينگر(ماده اوليه سيمان)، سيمان، کاشي و سراميک توسط 766 واگن قطاري باري به خارج از کشور صادر شده است، گفت: مقصد کالاهاي صادر شده کشورهاي اوکراين، روسيه، گرجستان و قزاقستان بوده است.

وي ميزان کالاي ترانزيت‌ شده توسط محور ريلي و بين المللي آستارا در اين مدت را هشت ‌هزار و 466 تُن کالا عنوان و خاطرنشان کرد: ترانزيت اين ميزان کالا با 102 واگن قطار باري صورت گرفته است.

اميدي در ادامه با بيان اينکه گمرک بارانداز ريلي آستارا از اوايل تيرماه سال جاري فعال شده است، تصريح کرد: خط ريلي آستارا- آستارا با توجه به ظرفيت و اهميت اقتصادي مورد توجه بازرگانان داخلي و خارجي قرار گرفته است.

منبع: مهر