اخبار
 1397/05/28  تاریخ خبر
امکان افزایش زمان خواب کامیون‌ها در بندرعباس به یک ماه

در حالي‌که مشکلات رانندگان در پايانه بار بندرعباس همچنان ادامه دارد، يک فعال حمل‌ونقل جاده‌اي کالا پيشنهاد داد براي برطرف شدن اين مشکلات، به ازاي هر تعداد باري که توسط شرکت‌ها به سالن اعلان بار اعلام مي‌شود به همان تعداد از طرف سازمان راهداري و حمل‌ونقل جاده‌اي کد صدور بارنامه در اختيار شرکت حمل‌ونقل قرار گيرد.

 سيد دلاور موسوي با بيان اين مطلب گفت: وقتي دولت اعلام مي‌کند بعضي از کالاها اجازه ورود به کشور را ندارد اين يعني کم شدن بار و در اين شرايط کساني‌که بار خارج از سيستم نوبت‌دهي و اعلان بار حمل مي‌کردند همچنان به کار خود ادامه مي‌دهند و اين باري که کم شده در حقيقت از سهميه رانندگان قانون‌مند کم شده و بدين ترتيب خواب اين کاميون‌ها شايد به يک‌ماه هم برسد.

وي  افزود: در حال حاضر رانندگان و کاميونداران از نبود لاستيک، گراني لوازم يدکي و به تازگي از نبود کالا براي حمل رنج مي‌برند که پيشنهاد مي‌شود به منظور جلوگيري از سوءاستفاده شرکت‌ها هر تعداد باري که توسط شرکت‌ها به سالن اعلان بار اعلام مي‌شود به همان تعداد از طرف سازمان کد صدور بارنامه در اختيار شرکت حمل‌ونقل قرار گيرد.

اين راننده خود مالک با تاکيد بر اين‌که در اين‌صورت شرکت‌ها قادر به صدور بارنامه خارج از سيستم اعلان بار نخواهند بود، اظهار کرد: در وضعيت کنوني باتوجه به عدم توازن بين عرضه و تقاضاي کاميون و بار، به تدبير فوري از طرف مسئولان نياز است.

موسوي يکي ديگر از راهکارهاي اصلاح وضعيت پايانه بار بندرعباس را جلوگيري از پديده بومي‌گرايي دانست و گفت: جلوگيري از فعاليت کاميون‌هاي صوري که شرکت‌ها به‌نام خود زده‌اند و همچنين تعيين سقف تعداد حمل بار، از مبدا استان هرمزگان براي تمامي کاميون‌ها با همکاري سازمان راهداري و حمل ونقل جاده‌اي به طوري‌که مثلا هر کاميون در ماه مجاز به دريافت سه تا چهار بارنامه از کل سيستم موجود در هرمزگان باشد نيز از ديگر راهکارهاي پيشنهادي براي برطرف شدن برخي مشکلات پايانه بار بندرعباس است.

در چند روز اخير رانندگان و کاميونداران به بيان مشکلات خود در مورد پايانه بار بندرعباس در شبکه‌هاي اجتماعي پرداخته‌اند که از جمله آنها افزايش زمان خواب کاميون‌ها، عدم توزيع بار، افزايش حق پارکينگ به ميزان 2 برابر، فعاليت شرکت‌هاي پلمپ شده و ... بوده است.

منبع: تين نيوز