اخبار
 1397/05/28  تاریخ خبر
محدودیت ترکیه برای پر کردن باک کامیون‌های ترانزیتی در مرز

محمدکاظم نيمه‌فروش راننده کاميون و فعال حمل‌ونقلي گفت: رانندگان ترانزيتي درخواست تسهيل روابط ترانزيتي ايران و ترکيه را دارند.

وي دراين‌باره توضيح داد: درحال حاضر مشکل اين است که ترکيه اجازه نمي‌دهد کاميون‌هاي ايراني از حد بيشتري در مرز بازرگان گازوييل بزنند و ايران و ترکيه به يک توافق ساده نيازمند هستند تا اين مشکل حل شود.

نيمه‌فروش ادامه داد: دولت ترکيه اجازه نمي‌دهد که کاميون‌دار با خود گالن سوخت حمل کند و درعين‌حال هم اجازه نمي‌دهد که کاميون ايراني فول باک مرز را رد کند و وارد ترکيه شود. اين درحالي است که اگر کاميون ايراني بتواند فول باک وارد ترکيه شود تا حدود زيادي از مخارجش کاهش مي‌يابد.

اين فعال ترانزيتي به مشکلات کاميون‌داران بعد از افزايش قيمت ارز اشاره کرد و با بيان اين‌که اين مشکل هم‌ ريشه در افزايش نرخ ارز دارد، گفت: اگر بتوانيم فول‌باک و با گازوييل کامل مرز را رد کنيم ديگر به حمل مقدار زيادي ارز نياز نداريم و مسولان ايران و ترکيه لازم است در اين باره با يکدگير به تفاهم برسند.

او همچنين اين را هم گفت که اکنون قيمت گازوييل در مرز بازرگان ليتري 3600 تومان است که ماه گذشته 3200 تومان بوده است و اخيراً افزايش يافته است اما کاميون‌دار ايراني ترجيح مي‌دهد با همين نرخ فول باک از مرز خارج شود تا اين‌که مجبور باشد گازوييل را با پرداخت ارز گران در کشور خارجي تهيه کند.

منبع: تين نيوز