اخبار
 1397/05/14  تاریخ خبر
بالغ بر 3 ميليون و 368 هزار تن كالا از مرزهاي كشور ترانزيت شد
بيش از 3 ميليون و 368 هزار تن كالا از 32 مرز فعال زميني و آبي كشور در 4 ماهه ابتداي  سال جاري ترانزيت شد كه اين مقدار نسبت به مدت مشابه سال قبل  10درصد افزايش داشته است.
رضا نفيسي مديركل دفتر ترانزيت و حمل و نقل بين المللي اين سازمان با اعلام اين خبر، افزود:
در پي اقدامات انجام شده از سوي سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌اي در زمينه توسعه و بهبود زيرساخت‌هاي حمل و نقل و تقويت كريدورهاي ترانزيتي از مسير جمهوري اسلامي ايران، هماهنگي با سازمانهاي ذيربط و برنامه‌ريزي و فعال نمودن مناسبات ترانزيتي و حمل و نقلي با كشورهاي منطقه، همچنين تعامل و همكاري بخش خصوصي فعال در حوزه حمل و نقل بين‌المللي در كشور، طي چهار ماهه ابتداي سال جاري از مجموع كالاهاي ترانزيت شده، يك ميليون و 294 هزار تن را مواد نفتي و 2ميليون و 74 هزار تن را مواد غيرنفتي تشكيل داده‌اند كه عمده‌ترين بخش مواد غيرنفتي كالاهايي نظير مواد سوختي، قطعات يدكي ، انواع پنبه، محصولات كشاورزي و مواد غذايي بوده است.
مديركل دفتر ترانزيت و حمل و نقل بين المللي افزود: در مدت زمان ياد شده، از ميان مرزهاي كشور بندر شهيد رجايي با 998 هزار تن معادل 30  درصد فعال‌ترين مرز در زمينه ترانزيت ورود كالا به شمار مي‌رود. پس از آن مرزهاي پرويزخان با  24  درصد ،باشماق با 10 درصد  و بازرگان با 9درصد در رده‌هاي بعدي قرار دارند.
نفيسي بيشترين حجم تردد كاميون‌هاي حامل بار ترانزيتي را از مبدأ عراق به مقصد امارات اعلام كرد و افزود: بيشترين حجم مسيرهاي پرتردد كالا از مرزهاي كشور طي مدت مذكور از پرويزخان به بندر امام، بندر شهيد رجايي به مرز دوغارون و باشماق به بندر امام بوده است. 

منبع: روابط‌عمومي سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌اي،