اخبار
 1397/05/11  تاریخ خبر
حدود ۵۰۰هزار راننده در بخش حمل بار کشور فعالیت می‌کنند

  معاون حمل و نقل سازمان راهداري و حمل و نقل جاده اي گفت: نزديک به 500 هزار نفر راننده در بخش حمل بار فعاليت دارند که سالانه حدود 960 ميليون تن بار را در کشور جابجا مي کنند.

داريوش اماني در آيين توديع و معارفه مديرکل راهداري و حمل و نقل جاده اي آذربايجان غربي افزود: با توجه به اين آمار، متوسط حمل بار توسط هر راننده در طول سال حدود 2 هزار تن است که ظرفيت اين بخش را نشان مي دهد.

وي با اشاره به اينکه حمل بار بدون بارنامه يکي از مهمترين چالش هاي اين بخش به شمار مي رود، بيان کرد: سالانه نزديک به 580 ميليون تن بار در سطح کشور بدون بارنامه و تنها 380 هزار تن بار با بارنامه جابجا مي شود.
اماني، نقش بخش خصوصي را در حوزه حمل و نقل بار کشور بسيار زياد ارزيابي کرد و گفت: 90 درصد فعاليت هاي اين حوزه با سرمايه بخش خصوصي انجام مي شود.

وي با يادآوري تحريم هاي ظالمانه عليه کشورمان افزود: با توجه به اين تحريم ها به ويژه در حوزه هاي حمل و نقل هوايي و ريلي، حمل زميني اهميت بسياري مي يابد و پايانه هاي مرزي به ويژه بازرگان در اين خصوص نقش بسزايي دارند.

معاون استاندار آذربايجان غربي نيز در اين مراسم اين استان را مهمترين منطقه کشور در حوزه حمل و نقل بار دانست و گفت: بايد از ظرفيت مرزي آذربايجان غربي در راستاي توسعه حمل و نقل بين المللي به ويژه در شرايط خاص کنوني بيشترين بهره برده شود.

تقي کهوريان با اشاره به اينکه در پنج سال گذشته اقدامات زيربنايي بسيار خوبي در حوزه حمل و نقل آذربايجان غربي انجام شده است، اضافه کرد: ثمره اين اقدامات مي تواند در کاهش مشکلات حوزه حمل و نقل به ويژه در زمينه کاهش نقاط حادثه خيز موثر باشد.

وي اضافه کرد: بهسازي راه ها و احداث راه هاي جديد از جمله مواردي است که آذربايجان غربي بيش از پيش به آن نياز دارد و اميدواريم با اهتمام ويژه نهادهاي مربوطه اين روند با سرعت بيشتري ادامه يابد.

در اين آيين ارسلان شکري به عنوان مديرکل جديد راهداري و حمل و نقل جاده اي آذربايجان غربي معرفي شد.

پيش از اين عبدالحسين علي اکبري، مديرکل راهداري و حمل و نقل جاده اي آذربايجان غربي و ارسلان شکري، معاون راهداري اين اداره کل بود.

منبع: ايرنا