اخبار
 1397/05/01  تاریخ خبر
مدیریت واحد مرزی صادرات کالا را آسان تر می کند
مدير کل دفتر هماهنگي استانها و امور مجلس گمرک بر آسان تر شدن صادرات کالا با مديريت واحد مرزي تاکيد کرد .

 محمد رضا جعفري که در مراسم معارفه مدير کل گمرک باشماق مريوان سخن مي گفت با بيان اين مطلب افزود :  تسريع در انجام تشريفات صادرات که مورد تاکيد دولت و رئيس کل گمرک است توليد ملي را تقويت مي کند و گمرکات بايد حمايت از توليد ملي را بعنوان اولويت نخست در دستور کار قرار دهند .

جعفري گفت : اين اقدام موجب تقويت سرمايه گذاري و اشتغال فراگير در کشور مي شود و جهت انجام اين امور نيازمند شفاف سازي ، کاهش زمان و کاهش هزينه هاي ترخيص کالا و مبارزه با قاچاق کالا در کشور هستيم .

وي در ادامه به سامانه جامع و هوشمند گمرک اشاره کرد و با بيان اينکه با اين سامانه فرآيند انجام تشريفات گمرکي الکترونيکي شده و کاغذ از اين فرآيندها حذف شده است بر استفاده بيشتر از تجهيزات الکترونيکي و  کنترلي پيشرفته در گمرگات تاکيد کرد .

مدير کل دفتر هماهنگي استانها و امور مجلس گمرک بر اجراي کامل بسته حمايت از توليد که از سوي رئيس کل گمرک ابلاغ شده تاکيد کرد و گفت : در بسته حمايت از توليد گمرک ابزارهايي پيش بيني شده که مهمترين محور آن تسهيل صادرات و ورود مواد اوليه بکار رفته در توليد است .

جعفري اجراي بهتر مديريت واحد مرزي در گمرکات را ضروري دانست و در ادامه گفت : تعاملات بهتر سازمان ها در مرزها تبادلات تجاري را تسريع و آسان مي کند و بهبود شرايط اقتصادي و امنيت در مرزها را افزايش مي دهد .

بنابراين گزارش ؛ در اين مراسم فريد حق پناه به عنوان مدير کل گمرک باشماق مريوان معرفي شد . حق پناه پيش از اين مدير کل گمرک پرويزخان بود و کارنامه موفقي در مديريت گمرکات مرزي کشور داشته است .

منبع: روابط عمومي گمرک ايران