اخبار
 1397/04/13  تاریخ خبر
اقدامات صورت گرفته در خصوص توزيع لاستيك مورد نياز بخش حمل‌ونقل جاده‌اي

از 14 تيرماه سال‌جاري توزيع لاستيك مورد نياز رانندگان جاده‌اي با نرخ مصوب دولتي صرفاً از طريق صدور معرفي‌نامه از سوي سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌اي به توزيع‌كنندگان انجام مي‌شود.

به گزارش روابط‌عمومي سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌اي  داريوش اماني معاون حمل و نقل اين سازمان با بيان اين خبر اظهار داشت: طي جلسات برگزار شده در روزهاي 11 و 12 تير ماه در محل وزارت صنعت معدن و تجارت با حضور نمايندگان سازمان راهداري و حمل‌ونقل جاده‌اي، ستاد تنظيم بازار، سازمان حمايت از توليد كنندگان و مصرف كنندگان، انجمن صنفي توليد و وارد كنندگان لاستيك، تشكل‌هاي صنفي حمل‌ونقل بار و مسافر مقرر گرديد از روز پنجشنبه چهاردهم تيرماه اطلاعات لاستيك‌هاي مورد نياز از نظر تعداد، سايز و قيمت كه در اختيار عاملين مجاز توزيع كننده قرار گرفته است، در اختيار سازمان راهداري و حمل‌ونقل جاده‌اي قرار داده شود كه بر اساس آن توزيع كنندگان صرفاً با معرفي‌نامه‌هاي صادره توسط سازمان راهداري و حمل‌ونقل جاده‌اي براي رانندگان اجازه دارند به مدت يك هفته نسبت به فروش لاستيك با قيمت مصوب اقدام نمايند.

وي افزود: توزيع‌كنندگان به هيچ عنوان حق فروش خارج از معرفي‌نامه‌هاي صادره نداشته و در صورت مشاهده مصداق تخلف عرضه خارج از شبكه مجاز ، با متخلفين برخورد قانوني خواهد شد. اين روند هر هفته بصورت مستمر ادامه خواهد داشت.

اماني درخصوص توزيع لاستيك‌هاي وارداتي اظهار داشت: موجودي لاستيك‌ها از وارد كنندگان اخذ و طبق روال فوق اقدام مي‌شود و از اين تاريخ به بعد كليه لاستيك‌هاي وارداتي مورد نياز بخش حمل‌ونقل جاده‌اي صرفاً از روش مذكور توزيع خواهد شد.

وي خاطرنشان كرد: در صورت نياز اين آمادگي از طرف سازمان راهداري و حمل‌ونقل جاده‌اي وجود دارد تا محل مناسبي را در پايانه‌هاي بار و مسافر در اختيار توزيع كنندگان لاستيك قرار دهد.