اخبار
 1397/04/12  تاریخ خبر
جریمه 500 هزارتومانی شرکت‌های حمل‌و نقلی تا 3 بار تخلف

معاون حقوقي سازمان راهداري و حمل‌ونقل جاده‌اي گفت: در مواردي که تضييع حقوق راننده محرز شود جريمه500هزار توماني را اعمال خواهيم کرد و و اگر اين تخلف بيش از 3 سه بار رخ دهد؛ شرکت حمل‌ونقلي را  تعطيل خواهيم کرد.

به گزارش خبرنگار تين نيوز نشست خبري مسوولان سازمان راهداري و حمل‌ونقل جاده‌اي پيش از ظهر امروز با موضوع تشريح آخرين اقدامات انجام‌شده براي مطالبات کاميون‌داران معترض برگزار شد.

بني‌اسدي معاون حقوقي سازمان راهداري و حمل‌ونقل جاده‌اي در اين نشست خبري به تشريح چگونگي ورود سازمان به اختلافات رانندگان با شرکت‌هاي حمل‌ونقلي پرداخت و گفت: در فرايندهاي رسيدگي به شکايات بايد شاکي وجود داشته باشد ضمن اينکه لازم است ادله کافي به ما ارائه دهد اما متأسفانه رانندگان به دليل اينکه با شرکت‌هاي حمل‌ونقلي در حال همکاري هستند اقدام به شکايت نمي‌کنند تا بتوانند بالاجبار با آن شرکت حمل‌ونقلي کار کنند.

وي افزود: به همين دليل تصميم گرفتيم که منتظر شکايت رانندگان از شرکت‌هاي حمل‌ونقلي نمانيم و با مکانيزمي نسبت به شناسايي شرکت‌هاي متخلف اقدام کرديم حالا چه فرد شاکي باشد چه نباشد و اگر مشخص شود که کمسيون اضافه‌اي دريافت شده است بدون اينکه اسير بوروکراسي شويم با شرکت حمل‌ونقلي برخورد مي‌شود.

وي توضيح داد: بر اين اساس در صورتي که حق کميسيون اضافه‌اي از راننده گرفته شده باشد يا کرايه در مقصد به راننده پرداخت نشده باشد شرکت حمل‌ونقلي براي بار اول تا سوم بين يک تا پنج ميليون ريال جريمه خواهد شد.

مديرکل حقوقي سازمان راهداري و حمل‌ونقل جاده‌اي تاکيد کرد: در مواردي که تضييع حقوق راننده محرز شود جريمه 5 ميليون ريالي را اعمال خواهيم کرد و و اگر اين تخلف بيش از 3 سه بار رخ دهد شرکت حمل‌ونقلي را  تعطيل خواهيم کرد.

بني‌اسدي گفت: موضوع مهم اين است که کميسيون ويژه اختيار صدور حکم را دارد و در پيچ‌وخم بوروکراسي‌هاي اداري براي اجراي حکم قرار نمي‌گيريم.