اخبار
 1397/03/27  تاریخ خبر
کشف 101 مورد قاچاق انسان در 85 روز توسط ماموران گمرک
 
به گزارش روابط عمومي گمرک ايران ؛ ماموران گمرک طي دو عمليات تازه  6 نفر از اتباع کشورهاي همسايه  که قصد خروج غير قانوني از مرزهاي ايران را داشتند ، شناسايي کردند.

در يکي از عمليات هاي مبارزه با قاچاق،  3 نفر از اتباع کشورهاي همسايه که در يک کاميون حامل بار قير معدني مخفي شده بودند شناسايي و دستگير شدند، اين محموله صادراتي از مبدا گمرک کرمانشاه به مقصد کشور ترکيه در حال حرکت بود.

در عمليات ديگري، 3 نفر ديگر از اتباع کشورهاي همسايه قصد داشتن در لابه لاي بار تريلي هاي خروجي از طريق مرز ايران وارد کشور ترکيه شوند که با توجه به هوشياري و دقت عمل ماموران گمرک شناسايي و دستگير شدند.

بر همين اساس، با گذشت 85 روز از ابتداي سال تاکنون ماموران گمرک موفق به کشف 101 نفر با رصد اطلاعات و به کمک دستگاههاي کنترلي پيشرفته ايکس ري شدند. در سال 96، ماموران گمرک موفق به کشف 550 مورد قاچاق انسان شده بودند.

نکته جالب اين است که در سه ماهه نخست امسال بيشتر افراد شناسايي شده از اتباع کشورهاي خارجي و غالبا از اتباع همسايگان  ايران بوده اند.
با الکترونيکي شدن گمرک و تجهيز اين سازمان به دستگاه هاي کنترلي پيشرفته ايکس ري، کشفيات قاچاق انسان رشد قابل توجهي داشته و ريسک خروج غير قانوني از مرزهاي کشور را افزايش داده است.