اخبار
 1397/03/13  تاریخ خبر
روند رو به رشد صدور بارنامه حمل جاده اي كالا در روزهاي اخير
با همت و تلاش فعالان بخش حمل و نقل جاده اي كالاي كشور به ويژه رانندگان تلاشگر و كاميونداران ، تشكلهاي صنفي  و موسسات و شركتهاي بخش روند صدور بارنامه در روزهاي اخير افزايش چشمگيري داشته است. 
به گزارش روابط عمومي سازمان راهداري و حمل و نقل جاده اي مهندس عبدالهاشم حسن نيا معاون وزير راه و شهرسازي و رئيس اين سازمان در گفتگو با خبرگزاري تسنيم  با قدرداني از تعامل و همکاري مناسب کاميون‌داران با دولت از تشکيل کارگروهي براي نظارت بر عملکرد شرکت‌هاي باربري خبر داد و اظهار داشت : يکشنبه آينده نشست بعدي با مسئولين تشكلهاي صنفي و نمايندگان کاميون‌داران برگزار و در خصوص نحوه توزيع منطقي كالا در مبادي ، بنادر و تجمع كالا تصميم‌گيري مي‌شود.
مهندس حسن‌نيا صدور بيش از  81 هزار بارنامه در يك روز را بيانگر همكاري و تعلق خاطر رانندگان بخش حمل و نقل كالاي جاده اي كشور به مسائل اقتصادي و اجتماعي كشور دانست و ادامه داد : در اولين نشست سازمان راهداري و حمل‌ونقل جاده‌اي با نمايندگان کاميون‌داران ، موارد و نقطه نظرات رانندگان به صورت مشروح بيان شد. شاخص‌ترين خواسته رانندگان در رابطه با کرايه و همچنين کنترل شرکت‌هايي است که بارنامه صادر مي‌کنند.
وي با بيان اين‌که اين شرکت‌ها داراي مجوز بوده و رابط بين صاحب کالا و راننده هستند، تصريح کرد: سازمان راهداري و حمل و نقل جاده اي به دنبال  شفاف‌سازي پرداخت‌ها از صاحب کالا به راننده است و در اين رابطه بايد فرآيند تعريف شود تا شائبه‌هاي احتمالي برطرف شود.
معاون وزير راه و شهرسازي با اشاره به دغدغه تامين قطعات و اقلام مورد نياز کاميون‌داران نيز خاطر نشان كرد : يکي ديگر از خواسته‌هاي کاميون‌داران زيان‌آور بودن شغل رانندگي است که اين مسئله نيازمند مصوبه مجلس است كه در حال پيگيري مي باشد . 
رئيس سازمان راهداري و حمل و نقل جاده اي با اشاره به اين‌که حقوق و بيمه تامين اجتماعي از ديگر مباحث مطرح شده در جلسه با نمايندگان کاميون‌داران بود، تصريح كرد : رانندگان در رابطه با نحوه ي توزيع بار نقطه نظراتي داشتند که در اين پروسه در برخي مراكز توزيع كالا اعمال نفوذ مي‌شود.
وي با تاکيد بر اين‌که سازمان راهداري و حمل‌ونقل جاده‌اي وظيفه دارد در راستاي احقاق حقوق رانندگان براي حرکت به سمت عدالت اقدام کند، گفت :‌ با حضور نماينده ستاد سازمان راهداري و حمل‌و نقل جاده‌اي و حضور نمايندگان مختلف دست اندرکاران (رانندگان، شرکت‌ها و...) کارگروه نظارت بر عملکرد شرکت‌ها در حال شكل گيري است كه قطعاً تصميمات مناسبي اتخاذ خواهد شد . 
مهندس حسن نيا با اشاره به اين‌که اتفاقات خوبي براي اقتصاد کشور با همکاري قشر زحمت‌کش رانندگان و فعالان بخش روي داده است، گفت : خوشبختانه دولت، حاکميت و اصناف به تعامل خوبي براي حل مشکل کاميون‌داران رسيده‌اند.