اخبار
 1397/03/13  تاریخ خبر
محاسبه کرایه بر حسب تن-کیلومتر بهترین راه‌حل مشکلات بخش حمل‌ونقل است

درحالي‌که بر اساس خبرهاي منتشر شده در شبکه‌هاي اجتماعي امروز دومين جلسه کارگروه پيگيري مشکلات و مطالبات رانندگان و کاميونداران برگزار مي‌شود، يک فعال صنفي محاسبه کرايه بر حسب تن-کيلومتر را تنها راه برون رفت از مشکلات بخش حمل‌ونقل در موضوع تخلفات مالي و اجحاف در حق رانندگان دانست.

به گزارش تين‌نيوز، دبير انجمن صنفي تانکرداران اصفهان در شبکه‌هاي اجتماعي، با بيان اين مطلب نوشت: تن- کيلومتر معياري است که با در نظر گرفتن تمامي پارامترهاي دخيل (استهلاک لاستيک، روغن، گازوئيل، بيمه، سود سرمايه و...) در جابجايي يک کالا از نقطه‌اي به نقطه ديگر  حق و حقوق راننده و مالک را مشخص مي‌کند.

نويد خيرمند با بيان اين‌که با اين معيار هيچ شرکت حمل‌ونقل و يا صاحب کالايي نمي‌تواند از حقوق راننده در جهت منافع خود برداشت کند، اظهار کرد: بايد توجه داشت افزايش درصدي کرايه حمل، دواي درد نيست و با فشار بيشتر جهت افزايش کرايهدر پايانه‌ها، راه رسيدن به قانون تن کيلومتر سخت‌تر مي‌شود. 

وي افزود: تن-کيلومتر به معني ساده‌تر يعني کرايه رفت و برگشت در يک مسير يکسان است. به‌طور مثال اگر کرايه بندرعباس به تهران 2 ميليون و 800 هزار تومان به ازاي 22 تن بار است، کرايه تهران به بندرعباس نيز با همين مقدار بار بايد 2 ميليون و 800 هزار تومان باشد مانند اتوبوس‌ها، تاکسي‌ها و...

خيرمند تاکيد کرد: محاسبه نرخ کرايه بر اساس تن-کيلومتر راه سواستفاده صاحبان کالا و شرکت‌هاي حمل‌ونقل از رانندگان را مسدود خواهد کرد.