اخبار
 1397/03/10  تاریخ خبر
فعاليت رانندگان بخش حمل و نقل جاده‌اي كالاي كشورادامه دارد

در پي اقدامات به عمل آمده از سوي سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌اي و ساير دستگاه‌ها و نهادهاي ذي‌ربط درخصوص رسيدگي به مشكلات معيشتي رانندگان بخش حمل و نقل جاده اي كالا، طي 2 روز گذشته ، بارنامه‌هاي جديد حمل كالا متناسب با تقاضاي موجود در بازار صادر گرديده است.

به گزارش روابط‌عمومي سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌‌اي، مهندس عبدالهاشم حسن‌نيا معاون وزير را ه و شهرسازي و رئيس اين سازمان با بيان اين مطلب اظهار داشت: با همكاري خوب رانندگان تلاشگر اين بخش طي روز دوشنبه 7 خرداد ماه سال‌جاري بالغ بر 55 هزار بارنامه براي انتقال بار از بنادر كشور همچون بندرعباس و مناطق بارخيز به مقصد كارخانجات صادر شد كه در اكثر آنها افزايش 20 درصدي كرايه حمل اعمال شده و روند بارگيري‌ها رو به افزايش است.

وي خاطرنشان كرد: سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌اي برنامه‌ريزي و اصلاح فرايند كاري حمل و نقل جاده‌اي كالا را در دستور كارهاي اولويت‌دار قرار داده است و با تشكيل اولين جلسه كارگروه به مشكلات معيشتي و درخواست‌هاي به حق رانندگان رسيدگي مي‌گردد.

مهندس حسن‌نيا درخصوص تعيين مبلغ كرايه حمل كالا نيز افزود : نگاه ما به كرايه‌ها براساس تن – كيلومتر است كه در اين زمينه بررسي‌هاي كارشناسي و قانوني به زودي آغاز به كار خواهد كرد كه بدون ترديد در سال‌هاي آتي درصد افزايش كرايه‌ها براساس شاخص بانك مركزي تعيين خواهد شد.

وي از همراهي و تعامل ارزشمند حضور پررنگ رانندگان تلاشگر بخش حمل و نقل جاده‌اي كالا در رساندن كالاهاي اساسي و مايحتاج هموطنان در ايام ماه پربركت رمضان به مقاصد و شهرهاي كشور ، همچنين از همكاري كانون ها و تشكلهاي صنفي مربوطه در مركز و سراسر كشور تقدير و قدرداني كرد.

اين گزارش مي‌افزايد غلامحسين دغاغله مديركل دفتر حمل و نقل كالا  نيز در اين ارتباط و موضوعات مطرح شده در روزهاي گذشته با بيان اين كه اولين نشست كارگروه بررسي مسائل و مشكلات حمل و نقل جاده‌اي برگزار شد، افزود : اين نشست با حضور نمايندگان كانون انجمن‌هاي صنفي رانندگان ناوگان جاده‌اي حمل كالا و مسافر، كانون سراسري انجمن‌هاي صنفي كارفرمايي كاميون‌داران ، نماينده وزارت راه و شهرسازي و نمايندگان سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌اي در محل اين سازمان برگزار و پس از بحث و بررسي تصميمات لازم اتخاذ گرديد.

وي با بيان اين كه مقرر شد درخصوص تأمين امنيت تردد ناوگان حمل و نقل عمومي در جاده‌ها ، پيگيري‌هاي لازم از سوي مقامات ذي‌ربط انجام شود، افزود : موضوعات مربوط به اين بند در 23 محور بيان و در سه گروه اولويت‌بندي گرديد كه اولويت‌هاي اول به موضوعات تغيير در نحوه محاسبه نرخ براساس تن – كيلومتر، اخذ كميسيون اضافي توسط برخي شركت‌ها و وجود دلال‌ها و موارد مرتبط ، توزيع عادلانه بار و مشكلات نوبت‌دهي و مشكلات پايانه بار بندرعباس ، برخورد با شركتها و رانندگان متخلف در كميسيون‌هاي ماده 11 و 12  همچنين پرداخت به موقع كرايه به رانندگان اختصاص يافت.

دغاغله خاطرنشان كرد : در زمينه محاسبه نرخ برحسب تن – كيلومتر باتوجه به درخواست اصناف مقرر شد كارگروهي منتخب از تشكل‌هاي صنفي طرح پيشنهادي خود را به زودي به سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌اي ارايه نمايند.

مديركل دفتر حمل و نقل كالا همچنين افزود : در زمينه كمبود لاستيك و اقلام مصرفي نيز مقرر شد نيازهاي بخش حمل و نقل بار و مسافر به ملزومات مورد نظر به وزارت صنعت، معدن و تجارت ارايه و هماهنگي‌هاي لازم براي برگزاري جلسه با اين وزارتخانه به عمل آمد.

شايان ذكر است دومين جلسه كارگروه يكشنبه آينده در محل سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌اي برگزار خواهد شد.