اخبار
 1397/03/09  تاریخ خبر
نایب رییس کانون انجمن‌های صنفی رانندگان حمل کالای سراسر کشور خبر داد: رضایت رانندگان از توافق حاصل شده با وزارت راه و شهرسازی

  نايب رييس کانون انجمن‌هاي صنفي رانندگان حمل کالاي سراسر کشور با اشاره به رضايت رانندگان از توافق حاصل شده با وزارت راه و شهرسازي گفت: اگر دست‌هاي پشت پرده اجازه دهند، رانندگان آماده بارگيري هستند.

هاشم مظاهري، نايب رييس کانون انجمن‌هاي صنفي رانندگان حمل کالاي سراسر کشور در گفت‌وگو با خبرنگار پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي با اشاره به جلسه اين کانون با وزير راه و شهرسازي و توافق حاصل شده با اين وزارتخانه گفت: در جلسه‌اي که با آقاي آخوندي داشتيم، تمامي مطالبات انباشته شده چندين ساله صنف که در 14 بند مکتوب شده بود، به گوش وزير رسيد و وي با سعه صدر همه را شنيده و با آن‌ها موافقت کرد.

 مظاهري ادامه داد: اگر اين‌ خواسته‌ها محقق شود، صد درصد مطالبات به حقه رانندگان پاسخ گفته خواهد شد. ما بسيار اميدواريم که اين خواسته‌ها با پيگيري وزير و مسئولين مربوطه و رييس سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌اي، آقاي حسن‌نيا دارند، محقق خواهد شد.

وي با اشاره به پيشنهادات آخوندي براي رفع مشکلات رانندگان افزود: پيشنهادات وزير کاملا کارشناسي و مبتني بر نياز رانندگان بود که اگر تحقق پيدا کند عملا مشکلات انباشته شده صنف بر طرف مي‌شود.

مظاهري به بازخورد مثبت توافق با وزارت راه و شهرسازي ميان رانندگان اشاره کرد و گفت: الحمدالله بعد از ارسال بيانيه به نمايندگان استاني بازخورد خوبي گرفتيم. همکاران ما زياده خواه نيستند. عواملي هستند که باعث شدند به اين مرحله برسيم که آن خارج از اراده دوستان ما در شهرستان بود.

وي ادامه داد: دوستان ما در طول 40 سالي که از عمر انقلاب مي‌گذرد، بارها ثابت کردند که پشت نظام و رهبر هستند و بارها هنگام حوادث غير مترقبه به ياري کشور شتافتند. رانندگان در طول 8 سال دفاع مقدس مردانه از جان و مال خود مايه گذاشتند و از کيان کشور دفاع کردند. امروز هم رانندگان ما همان رانندگان هستند.

مظاهري اعتراضات اخير رانندگان را منحصر به خواسته‌هاي صنفي دانست و افزود: اعتراضات ما از روز اول صنفي بوده، و الحمدالله مسئولين هم گوش شنوا داشتند. از روز اولي که اين مطالبات را شنيدند دستور موکد دادند و مشکلات را پيگيري مي‌کنند. ما نيز به رفع اين مشکلات اميدواريم. همکاران من بايد بدانند که مسئولين نظام جمهوري اسلامي خواهان احقاق حقوق مظلومين هستند و فلسفه انقلاب نيز همين بوده است.

نايب رييس کانون انجمن‌هاي صنفي رانندگان حمل کالاي سراسر کشور به رضايت رانندگان از توافقات حاصله اشاره کرد و گفت: اگر دست‌هاي پشت پرده که در اين خصوص التهاب به وجود مي‌آورند، دست از عناد با ما بردارند، رانندگان مشکلي براي بارگيري ندارند. خيلي از رانندگاني که بارگيري کردند مواجه با سنگ پراکني شدند و ما نمي دانيم منشا اين سنگ پران‌ها کجاست. با اين حال به عادي شدن اوضاع خوشبين و اميدوارم.

مظاهري ادامه داد: ما يک سري مطالبات صنفي داشتيم که صداي آن به گوش مسئولين رسيده است. دو وزارتخانه راه و شهرسازي و کار و رفاه اجتماعي درگير اين مساله شدند و وزيران مربوطه چند روز است که شبانه روز پيگير مطالبات ما بودند. عزم اين دو وزير اين بوده که تا احقاق حقوق رانندگان پيگير مساله باشند. دو کميته دائمي در خصوص اين موارد نيز تشکيل دادند که دائما حق و حقوق رانندگان رصد خواهد کرد.