اخبار
 1397/03/09  تاریخ خبر
معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: تولیدکنندگان برای کمک به رانندگان اعلام آمادگی کردند

  رئيس سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌اي گفت: به نظر مي‌رسد برخي فروشندگان صنف لوازم يدکي خودروهاي سنگين از جمله لاستيک، اقدام به احتکار اين اقلام کرده‌اند که اگر چنين موضوعي اثبات شود، سازمان راهداري با همکاري صنف رانندگان کاميون، اقدام به واردات لوازم يدکي خواهد کرد.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي عبدالهاشم حسن‌نيا در خصوص اقدامات انجام شده از سوي سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌اي در راستاي رفع مشکلات رانندگان خودروهاي سنگين بين شهري گفت: امروز اولين جلسه با رانندگان کاميون‌ها و نمايندگان تشکل‌هاي صنف حمل کالا در محل سازمان راهداري برگزار شد که مهمترين دستور کار اين نشست، اصلاح روش‌هاي قيمت‌گذاري حمل کالا و همچنين اصلاح آئين‌نامه‌ها و دستورالعمل‌هاي مرتبط با حمل و نقل جاده‌اي بود.

وي ادامه داد: در روزهاي اخير ميزان همکاري رانندگان با سازمان راهداري و ديگر دستگاه‌هاي ذيربط در بخش حمل و نقل افزايش يافته که در همين راستا ديروز نمايندگان تشکل‌هاي مرتبط با رانندگان خودروهاي سنگين بين شهري، ديدارهايي با اعضاي کميسيون عمران مجلس، وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي و رئيس سازمان تأمين اجتماعي داشتند.

افزايش 20 درصدي کرايه حمل از شنبه اعمال شد

حسن‌نيا با اشاره به صدور بيانيه‌ تعدادي از تشکل‌هاي حمل و نقل کالا و اتحاديه‌هاي رانندگان کاميون‌ها مبني بر پايان دادن به اعتراضات اخير خود و آغاز فعاليت حمل کالا در جاده‌ها افزود: از شنبه افزايش 20 درصدي کرايه حمل بار اعمال شده که نشان مي‌دهد سازمان راهداري آماده همکاري متقابل با رانندگان است.

معاون وزير راه و شهرسازي با تأکيد بر آمادگي سازمان راهداري براي ارتقاي معيشت رانندگان کاميون اظهار داشت: اين سازمان جلساتي با دستگاه‌هاي مربوطه از جمله شرکت پخش و پالايش فرآورده‌هاي سوختي براي افزايش سهميه سوخت کاميون‌ها و همچنين وزارت صنعت، معدن و تجارت و توليدکنندگان لاستيک و لوازم يدکي خودروهاي سنگين برگزار کرده است که در راستاي بهبود وضعيت اقتصادي صنف رانندگان کاميون بوده است.

اختصاص ارز دولتي براي واردات لوازم يدکي

رئيس سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌اي با اشاره به جلسه‌اي که با معاون اول رئيس‌جمهور در اين خصوص داشته است، يادآور شد: جهانگيري در اين نشست اعلام کرد اگر نتوانيم از طريق توليد داخل، کمبود لاستيک و لوازم يدکي خودروهاي سنگين را برطرف کنيم، دولت حاضر است ارز دولتي به واردات اين اقلام تخصيص دهد؛ ضمن اينکه شرکت‌هاي داخلي توليدکننده لوازم يدکي خودروهاي سنگين از جمله لاستيک نيز آمادگي همکاري با راهداري را اعلام کرده‌اند.

وي با اشاره به فعاليت 330 هزار دستگاه خودروي سنگين در بخش ناوگان باري و 70 هزار دستگاه خودرو در بخش ناوگان مسافري بين شهري گفت: به نظر مي‌رسد برخي فروشندگان صنف لوازم يدکي خودروهاي سنگين از جمله لاستيک، اقدام به احتکار اين اقلام کرده‌اند که اگر چنين موضوعي اثبات شود، سازمان راهداري با همکاري صنف رانندگان کاميون، اقدام به واردات لوازم يدکي خواهد کرد.

اصلاح سيستم نوبت‌دهي براي کاهش خواب کاميون‌ها در پايانه‌ها

حسن‌نيا از ديگر درخواست‌هاي رانندگان کاميون را استفاده از روش تُن- کيلومتر در محاسبه کرايه حمل کالا عنوان و تصريح کرد: طراحي استفاده از اين روش در دستور کار کميته پيگيري مطالبات رانندگان کاميون است و به زودي نحوه محاسبه آن را به شرکت‌هاي حمل و نقل ابلاغ خواهيم کرد.

معاون وزير راه و شهرسازي  درباره سيستم نوبت‌دهي الکترونيکي و پيامکي به رانندگان کاميون در پايانه‌هاي بار  به خبرنگار مهر گفت: قرار است سيستم‌هاي اينترنتي و نوبت‌دهي موجود را ارتقاء دهيم تا از ميزان خواب رانندگان در پايانه‌هاي بار کاسته شود. در همين راستا قرار است کيف پول الکترونيکي براي رانندگان طراحي و ايجاد شود. در حال حاضر برخي رانندگان 20 روز در پايانه‌هاي بزرگ بار، منتظر دريافت بار هستند که با اجراي سيستم نوبت‌دهي الکترونيکي پيشرفته اين مشکل نيز برطرف خواهد شد.