اخبار
 1397/03/08  تاریخ خبر
فرصت بی‌نظیر ترکمنستان برای ارسال کالا به همه نقاط دنیا از طریق چابهار

عضو اتاق بازرگاني ترکمنستان در ديدار با مديرکل بنادر و دريانوردي سيستان و بلوچستان گفت: چابهار از ساليان دور موردتوجه کشور ترکمنستان بوده است و نگاه ترکمنستان به ارسال کالا و محصولات به اقصي نقاط دنيا از طريق چابهار خواهد بود.

به گزارش تين‌نيوز و به نقل از روابط عمومي اداره کل بنادر و دريانوردي سيستان و بلوچستان، عضو اتاق بازرگاني ترکمنستان به همراه هيئتي متشکل از اعضاي شرکت‌هاي فعال در زمينه صادرات و واردات کالا، در سفر به چابهار ضمن بازديد از زيرساخت‌ها و تجهيزات بندر شهيد بهشتي چابهار، با مديرکل بنادر و دريانوردي استان سيستان و بلوچستان ديدار و گفت‌وگو کردند.

کريم اکمامدوف، عضو اتاق بازرگاني ترکمنستان، با اشاره به فرصت‌ها و پتانسيل‌هاي بندر چابهار بيان کرد: چابهار از ساليان دور موردتوجه کشور ترکمنستان بوده و نگاه ترکمنستان به ارسال کالا و محصولات به اقصي نقاط دنيا از طريق چابهار خواهد بود.

وي گفت: اعتقاد داريم که زيرساخت‌هاي ايجادشده در بندر چابهار فرصت بي‌نظيري براي ايفاي نقش کشورهاي آسياي ميانه خصوصاً کشور ترکمنستان در معادلات تجاري با کشورها ايجاد کرده است و در گام نخست در حال برنامه‌ريزي براي صادرات محموله‌هاي 120 هزار تني از طريق بندر چابهار هستيم.

در ادامه اين مراسم، مديرکل بنادر و دريانوردي استان سيستان و بلوچستان ضمن معرفي امکانات و زيرساخت‌هاي ايجادشده در بندر چابهار گفت:‌ استراتژي ساخت و توسعه بندر چابهار اتصال کشورهاي همسايه خصوصاً کشورهاي CIS و افغانستان به آب‌هاي آزاد است.

بهروز آقايي با اشاره به آغاز فعاليت‌هاي ترانزيتي از طريق بندر چابهار در چهار ماه گذشته، تأکيد کرد: آمادگي لازم براي استقبال سرمايه‌گذاران کشور ترکمنستان جهت سرمايه‌گذاري در پروژه ساخت انبار سيلو و کارخانه‌هاي فرآوري کالا در بندر چابهار وجود دارد.

با توجه به محدوديت‌هاي کشورهاي CIS و افغانستان در دسترسي به آب‌هاي آزاد، ترانزيت کالا از بندر چابهار ازنظر زمان و هزينه به‌صرفه خواهد بود، به‌طوري‌که در چهار ماه گذشته 4 هزار و 720 دستگاه کانتينر پر به وزن 110 هزار تن از طريق بندر چابهار به کشور افغانستان ترانزيت شد.