اخبار
 1397/03/05  تاریخ خبر
لاستیک و لوازم یدکی کامیون با ارز دولتی

معاون سازمان راهداري و حمل‌ونقل جاده‌اي از خريد لاستيک و لوازم يدکي با ارز دولتي وعده داد و گفت: کاميون‌دارها نگران افزايش قيمت اين لوازم نباشند.

به گزارش تين‌نيوز، داريوش اماني به رقابت ريل و جاده در حوزه حمل‌ونقل اشاره کرد و گفت: عده‌‌اي از رانندگان مطالبه افزايش قيمت 50 درصدي رادارند که اين موضوع در نهايت به ضرر خودشان تمام مي‌‌شود و افزايش قيمت‌‌‌ها رقابت با بخش ريلي را سخت‌‌‌تر مي‌کند.

او در ادامه گفت: با افزايش قيمت 50 درصدي قيمت تمام‌شده محصول افزايش مي‌‌يابد و انگيزه صاحبان بار و شرکت‌‌ها براي انتقال بار از طريق جاده کاهش مي‌يابد.

اماني بابيان اينکه کاميون‌دارها نگران افزايش قيمت لوازم يدکي و لاستيک نباشند،گفت: با تمام نهادهاي مسئول از جمله وزارت صنعت و بانک مرکزي مذاکره شده است که تمام اين لوازم موردنياز با ارز دولتي خريداري و توزيع شود.

به ابلاغ دستور افزايش کرايه بها حمل‌ونقل جاده‌اي تا 20 درصد از يک ماه پيش اشاره کرد و گفت: برخي از استان‌‌ها اين دستورالعمل را اجرايي کردند  و تنها در چند استان اجرانشده بود که در اين مناطق هم از فردا اعمال خواهد شد.

او به در دست اجرا بودن افزايش کرايه بها رانندگان کاميون‌‌ها، بيمه اين قشر و بازنشستگي آن‌ها از ماه‌‌هاي اشاره کرد و گفت: يارانه حق بيمه رانندگان به مدت چند روز قطع‌شده بود که بلافاصله اين موضوع را با همکاري تامين اجتماعي رفع کرديم. 

اماني ادامه داد: بيمه بازنشستگي از ديگر مشکلاتي است که رانندگان مطرح مي‌‌کنند و در حال رايزني با نهادهاي مربوطه براي رفع اين مشکل هستيم و نهايتا تا دو ماه ديگر هم اين موضوع حل خواهد شد.

به گزارش ايلنا، او در ادامه گفت: برخي از مشکلاتي که رانندگان مطرح کرده‌‌‌‌اند، مشکل صنفي است که خود اين رانندگان روساي صنف خود را انتخاب کرده‌‌‌‌اند و اين مشکلات بايد در داخل صنف حل شود البته سازمان راهداري به اين موضوع هم ورود کرده و شرکت‌‌‌هايي که حق کميسيون بالاتري از رانندگان دريافت کنند، در صورت شکايت راننده با آن‌ها برخورد قانوني خواهد شد.