اخبار
 1397/02/22  تاریخ خبر
تلاش برای فعال تر شدن ترانزیت کالا در مسیر کریدور شمال-جنوب
معاون امور دريايي سازمان بنادر و دريانوردي از رايزني مسئولان اين سازمان با مدير بندر باکو در ارتباط با افزايش روابط تجاري و حمل و نقل بين بنادر ايران و بندر باکو و نيز فعال تر شدن ترانزيت کالا در مسير کريدور شمال به جنوب خبر داد.

هادي حق شناس در گفت و گو با پايگاه اطلاع رساني سازمان بنادر و دريانوردي، با اشاره به سفر هيات ايراني در اجلاس بين المللي بنادر تجاري و لنگرگاه ها در باکو، افزود: حضور در همايش ياد شده فرصت مناسبي براي بيان ظرفيت بنادر کشور بود. خيلي از سرمايه گذاران با پتانسيل بنادر ايران آشنا نيستند به همين دليل حضور فعالانه ايران در رخدادهاي بين المللي به توسعه روابط و همکاري هاي مشترک کمک مي کند. وي با اشاره به اينکه در اجلاس بين المللي بنادر و لنگرگاه ها در باکو، عوامل توسعه و افزايش کارايي بنادر مورد بحث و بررسي قرار گرفت، اظهار کرد: راهکارهاي افزايش حجم تجارت بين بنادر، جستجوي بهترين مسيرهاي حمل و نقلي و انتقال تجربيات از ديگر مواردي بود که در اين همايش مطرح شد.

حق شناس گفت: در يکي از پنل هاي همايش بنادر و لنگرگاه ها، مديرعامل سازمان بنادر و دريانوردي حضور داشت و در ارتباط با عوامل توسعه و مدل هايي که منجر به بهبود کارايي بنادر مي شود، صحبت کرد.

وي با تاکيد بر اينکه معمولا در حاشيه چنين همايش هايي ملاقات هايي نيز انجام مي شود که مي تواند بسيار مهم باشد، اظهار کرد: در همايش بنادر و لنگرگاه ها با مدير بندر باکو ملاقاتي داشتيم تا شاهد افزايش روابط تجاري و حمل و نقل بين بنادر ايران و بندر باکو باشيم. موضوعي که مي تواند براي رونق بيشتر بنادر شمالي کشور بسيار اثرگذار باشد.

معاون امور دريايي سازمان بنادر و دريانوردي افزود: در ملاقات مسئولان سازمان بنادر و دريانوردي با مدير بندر باکو فعال تر شدن ترانزيت کالا در مسير کريدور شمال به جنوب مورد بحث و بررسي قرار گرفت.

در اجلاس بين المللي بنادر تجاري و لنگرگاه ها در باکو محمد راستاد؛ مديرعامل سازمان بنادر و دريانوردي، معاون امور دريايي، معاون امور بندري، مديرکل امور تعرفه و ترانزيت، مديربندر اميرآباد، نمايندگان شرکت سينا به عنوان يکي از اپراتورهاي بندرشهيد رجايي حضور داشتند. اين همايش به مدت چهار روز با حضور 400 مهمان خارجي در باکوي آذربايجان برگزار شد و در آن مديران بنادر دنيا و صاحب نظران اين حوزه حضور داشتند.